Sözlük

Amazon Nitelikli Ürünü: İşletim Anlaşması’na uygun olarak Amazon tarafından satılan ve gönderilen veya Amazon adına gönderilen bir ürün yönlendirme komisyonu koşullarına uygundur.

Amazon Ürünü: Üçüncü taraf satıcılarımızdan değil Amazon tarafından satılan ve gönderilen üründür.

ASIN: "Amazon Standart Ürün Numarası" için kullanılan kısaltmadır. Kataloğumuzdaki her ürünün 10 haneli benzersiz bir ASIN'i bulunur. Ürünlerin ASIN'lerini, kendi ürün sayfalarında satış sıralaması ve satışa sunulduğu tarih gibi diğer bilgilerle birlikte Ürün Ayrıntıları (Product Details) altında bulabilirsiniz. Önceden Kitapların ASIN'leriyle ISBN'leri aynıydı ancak 13 haneli ISBN’ler geldikten sonra bunun aynı şekilde olacağı garanti edilememektedir. Daha fazla bilgi içinISBN-13’e yönelik SSS bölümüne bakın.

Amazon Gelir Ortaklığı Kaynak Merkezi: Gelir Ortakları için çevrimiçi ve gelir ortaklığı pazarlama ipuçlarını, yeni program özellilerini ve güncellemelerimizi Kaynak Merkezi’mizde bulabilirsiniz.

Gelir Ortaklığı Merkezi: Bu web sitesi sizlere rapor ve bağlantı oluşturma araçları, grafik kitaplığı ve pazarlama ipuçları dahil olmak üzere birçok hizmet sağlar.

Gelir Ortaklığı Kimliği: Gelir Ortaklığı hesabınızı tanımlamak için kullanılan otomatik olarak oluşturulmuş benzersiz kimlik numarasıdır.

Temel Görünüm Ürün Bağlantısı: Belirli bir ürüne giden ve Gelir Ortağı’nın sunduğu bir bağlantıdır. Gelir Ortakları ürünün bir görselini indirebilir veya metin açıklamasını kullanabilir. Çoğu Temel Görünüm Ürün Bağlantısı ziyaretçileri ürün bilgilerinin bulunduğu bir sayfaya götürür. Temel Görünüm Üçüncü Taraf Bağlantısı, ziyaretçileri ürünün teklif listeleme sayfasına gönderir; bu sayfada her bir satıcı tarafından sunulan yeni ve kullanılmış ürünler yer alır.

Tıklamalar: Ziyaretçilerin Gelir Ortaklığı bağlantılarınıza tıklama sayısıdır.

Tıklama Oranı: Bağlantılarınıza tıklama sayısının gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilir ve yüzde olarak ifade edilir. Örneğin bağlantınız 1000 gösterimden 50 tıklama alırsa tıklama oranınız 50/1000 = 0,05 ya da %5 olur. Tıklama oranı bir Amazon bağlantısının trafik oluşturmak için ne kadar etkili olduğunu değerlendirmede kullanılabilir.

Dönüşüm: Gönderilen ürünlerin sayısının bağlantılarınıza tıklanma sayısına bölünmesiyle elde edilir ve yüzde olarak ifade edilir. Örneğin bağlantınız 200 tıklama almışsa ve bu yönlendirmeler sonucunda 18 ürün gönderildiyse, dönüşümünüz 18/200 = 0,09 ya da %9 olur.

CSV: (Virgülle Ayrılmış Değerler) Raporlarınızı indirebileceğiniz bir tablo veri formatıdır. Gelir Ortaklığı Merkezi’nden indirilen raporlarda, ilgili metin dosyasında çeşitli değerler virgüllerle değil sekmelerle ayrılır.

Günlük Trend Raporu: Günlük toplam tıklama sayınızı, sipariş edilen toplam ürün sayısını ve dönüşümü gösteren ve web sitenizin performansına hızlıca göz atmanızı sağlayan bir rapordur.

Doğrudan Bağlantı: Web sitenizdeki ziyaretçiyi özellikle seçtiğiniz bir ürünün Amazon.com.tr ayrıntı sayfasına götüren bir bağlantıdır. Doğrudan bağlantılar arasında Ürün Bağlantıları, sepete ekleme bağlantıları ve Amazon Web Services kullanılarak yapılandırılmış bağlantılar yer alır. Doğrudan olduğu kabul edilmeyen bağlantılar arasında Amazon.com.tr ana sayfası, arama sonucu sayfaları, ürün kategorisi sayfaları (ör. Müzik) ve listeler (ör. Çok Satanlar) bağlantıları bulunur. Otomatik olarak oluşturulan Önerilen Ürün Bağlantıları da hariç tutulur.

Doğrudan Bağlantı Tıklamaları: Ziyaretçilerin seçtiğiniz belirli ürünlere verilen doğrudan bağlantılara tıklama sayısıdır.

Doğrudan Bağlantı Dönüşümü: Ziyaretçilerin hangi sıklıkla doğrudan bağlantılara tıklayarak öne çıkarılan ürünü sipariş ettiğini gösterir. Öne çıkarılan ürün için verilen sipariş sayısının doğrudan bağlantı tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır ve yüzde olarak ifade edilir. Örneğin bir ziyaretçi doğrudan bağlantılarınızdan birine tıklayıp bir video kameraya gider ve bu ürünü sipariş ederse Doğrudan Bağlantı Dönüşümünüz %100 olur. Başka bir ziyaretçi video kameraya tıklar fakat bir saat siparişi verirse dönüşümünüz %50’ye düşer (sipariş edilen 1 ürün/2 doğrudan bağlantı tıklaması).

Gönderilen Ürünlerin Geliri: Müşterilere gönderilen ürünlerin satın alınması için Amazon’a veya üçüncü taraf satıcılara ödenen ücrettir.

Kazançlar (Earnings): Primler dahil tamamlanmış satışlardan kazanılan yönlendirme komisyonlarıdır.

Kazanç Raporları: Belirli bir zaman aralığında yönlendirme komisyonlarından ne kadar kazandığınızı gösteren raporlardır. Değerler ödemesi yapılmış ve gönderilmiş ürünlere göre belirlenir.

Kazanç Özeti: Gönderilen ürün, tamamlanmış satış ve kazançların ay başından itibaren toplamıdır. Değerler ödemesi yapılmış ve gönderilmiş ürünlere göre belirlenir.

Efektif Yönlendirme Komisyonu Oranı: Komisyon Oranı Taban Yönlendirme komisyonu oranınız artı her bir primin etkisi.

Gelişmiş Görünüm Ürün Bağlantısı: Amazon.com.tr tarafından sağlanan belirli bir ürün bağlantısıdır ve ürün görseli, başlığı, en iyi fiyatı, yeni fiyatı ve bir düğmesi vardır. Bu şekilde müşteriler ürünü alışveriş sepetlerine ekleyebilirler.

Favori Sayfalar: Ziyaretçiyi web sitenizden Amazon.com.tr adresindeki öne çıkan bir sayfaya yönlendiren bağlantılardır. Bu sayfalar Çok Satanlar, Yardım ve çeşitli kategori sayfaları olabilir.

Komisyon Planları: Gelir Ortakları Klasik Komisyon Planı ve Performans Komisyon Planı arasında seçim yapabilirler.

Ana Sayfa Bağlantısı: Ziyaretçiyi web sitenizden Amazon.com.tr ana sayfasına gönderen bir bağlantıdır.

Gösterim Sayısı: Amazon bağlantılarınızın görüntülenme sayısı. Yalnızca belirli bağlantı türlerinin gösterim sayısını hesaplayabiliyoruz.

ISBN-13: Önceden Kitapların ASIN'leriyle ISBN'leri aynıydı ancak 13 haneli ISBN’ler geldikten sonra bunun aynı şekilde olacağı garanti edilememektedir. Daha fazla bilgi için ISBN-13’e yönelik SSS bölümüne bakın.

Sipariş Edilen Ürünler: Gelir Ortaklığı bağlantılarınız aracılığıyla Amazon.com.tr adresinden sipariş edilen ürünlerin sayısı. Bu sayı Gönderilen Ürünler’e eşit olmayabilir. Hatta çoğu zaman Sipariş Edilen Ürünler’in sayısı Gönderilen Ürünler’in sayısını geçer çünkü bazı siparişler gönderilmeden iptal edilir.

Gönderilen Ürünler: Gelir Ortaklığı bağlantılarınız aracılığıyla Amazon.com.tr adresinden sipariş edilen ve müşterilere gönderilen ürünlerin sayısı. Bir ürünün yönlendirme komisyonu yalnızca ürün gönderildikten sonra Gelir Ortaklığı hesabınıza yansıtılır.

Bağlantı Türü: Sitenizden Amazon.com.tr’ye bağlantı vermeniz için size çeşitli yollar sunuyoruz. Her bir bağlantı türüne dair kısa açıklamaları aşağıda bulabilirsiniz. Sunduğumuz farklı bağlantı yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için Bağlantı Oluşturma bölümünü ziyaret edin. Ürün Bağlantıları: Amazon veya üçüncü taraf satıcılarımızın biri tarafından satışa sunulmuş her bir ürünün ayrıntı sayfasına olan bağlantılar. Önerilen Ürün Bağlantıları: Web siteniz, seçtiğiniz ürün kategorisi veya anahtar sözcükle eşleşen yeni bir içerik yüklediğinde güncellenen bağlantılardır. Arama Kutusu Bağlantıları: Kullanıcıların arama terimleri girerek Amazon.com.tr sonuçlarını gördüğü bağlantılardır. Banner Bağlantıları: Müşterileri doğrudan Amazon.com.tr Ana Sayfası’na ya da bir Amazon.com.tr ürün kategorisine yönlendiren veya özel bir promosyon mesajı gösteren bağlantılardır. Dinamik şekilde güncellenen bağlantılar anlamına gelen Kolay Bağlantılar ve Ana Sayfa bağlantıları, Metin Bağlantıları kategorisi kapsamındadır: “Favori Sayfalar” ve “Herhangi Bir Sayfaya Bağlantı” bağlantıları gibi müşterileri Amazon.com.tr’deki özel sayfalara yönlendiren tüm bağlantılar. Metin Bağlantıları: “Favori Sayfalar” ve “Herhangi Bir Sayfaya Bağlantı” bağlantıları gibi müşterileri Amazon.com.tr’deki özel sayfalara yönlendiren tüm bağlantılar.

Bağlantı Türü Raporları: Tıklamalar, sipariş edilen ürünler, gönderilen ürünler, dönüşüm ve yönlendirme komisyonları açısından web sitenizde kullanılan farklı bağlantı türlerinin performansını gösteren raporlardır.

Ay Başından İtibaren: İçinde bulunduğunuz ayın ilk gününden bugüne kadar olan süredir.

Ay Başından İtibaren Kazançlar: İçinde bulunduğunuz ayın ilk gününden düne kadar olan süredeki toplam kazançlarınızdır.

Yeni Müşteri: Ödeme adımı sırasında daha önce Amazon.com.tr’ye kayıt olmamış bir e-posta adresi ve şifre ile giriş yapan bir ve sonrasında ödeme yaparak ürünü satın alan bir Amazon.com.tr müşterisidir.

Teklif Listeleme Sayfası: Ürünü sunan üçüncü taraf satıcılarını ve her birinin ürüne verdiği fiyatı listeleyen bir ürün sayfasıdır. Amazon’un kendisi ürünü sunuyorsa, o da bu listede yer alacaktır. Bu sayfalarda hem yeni hem de kullanılmış ürünler bulunur ve müşterilerin hızlıca fiyat karşılaştırması yapmalarını sağlar.

Siparişler Raporu: Ziyaretçilerinizin sipariş verdiği ürünleri ve en iyi performansı gösteren bağlantı türlerini gösteren raporlardır. Değerler, sipariş edilen ürünlere göre belirlenirken gönderilmiş ürünler göz önünde bulundurulmaz.

Alacaklı: Ödeme yaptığımız kişi veya kuruluşlardır. Birleşik Krallık’ta ikamet ediyorsanız ve doğrudan havale yolu ile ödeme almak istiyorsanız kayıt olurken “Ödeme Yöntemi” altına girdiğiniz banka hesabı bilgilerini kullanırız. Çek ile ödeme almak istiyorsanız, “Alacaklı İletişim Bilgileri” altına girdiğiniz isme ödenebilir bir çek düzenleriz ve belirtilen adrese göndeririz. Hediye Çeki ile ödeme almak istiyorsanız, çeki hesabın bağlı olduğu birincil e-posta adresine göndeririz. Ödeme yönteminden bağımsız olarak, çevrim içi aylık tablonuzun hazır olduğunu belirten bildirim hesabın bağlı olduğu birincil e-posta adresine gönderilir.

Fiyat: Bir ürün için bir müşterinin ödediği miktardır: liste fiyatı eksi herhangi bir indirim.

Birincil E-posta Adresi: Birincil kullanıcının e-posta adresidir.

Birincil Kullanıcı: Hesabınızda komisyon planlarını seçme, ödeme bilgisini değiştirme ve hesaba eklenen yeni kullanıcıları onaylama yetkisine sahip kullanıcıdır.

Ürün Ayrıntı Sayfası: Müşterilerin Amazon.com.tr’de satışa sunulan bir ürün hakkındaki bilgileri görebildiği sayfadır. Ürünün adı, ASIN’i, görseli, fiyatı, açıklaması, müşteri yorumları ve sipariş verme seçenekleri yer alır. Sayfada ayrıca teklif listeleme sayfasına bir bağlantı yer alır. Teklif listeleme sayfasında hem üçüncü taraf satıcıların hem de Amazon’un sunduğu teklifler bulunur ve müşterilerin hızlıca fiyat karşılaştırması yapmalarını sağlar.

Ürün Bağlantısı: Belirli bir ürüne giden bağlantıdır. İki türü bulunur: Geliştirilmiş Görünüm ve Temel Görünüm.

Çeyrek: Her yıl dört çeyreğe ayrılır: 1. Çeyrek (1 Ocak’tan 31 Mart’a kadar), 2. Çeyrek (1 Nisan’dan 30 Haziran’a kadar), 3. Çeyrek (1 Temmuz’dan 30 Eylül’e kadar) ve 4. Çeyrek (1 Ekim’den 31 Aralık’a kadar).

Yönlendirme Komisyonu Oranı: Primler eklenmeksizin, yönlendirme satışlarından kazandığınız gönderilen ürün kazancının yüzdesidir.

Yönlendirme komisyonları: Amazon.com.tr’deki ürün satışlarından gelen taban yönlendirme komisyonları ve prim komisyonlarının toplamıdır.

Para İadesi Yapıldı: Üçüncü taraf satıcılar çeşitli sebeplerle müşterilerine kısmi veya tam para iadesi yapabilirler: Ürünleri hasarlı gelmiş veya hiç gelmemiş, yanlış ürün gönderilmiş, kargoda gecikme yaşanmış veya ürünler yanlış anlaşılmış olabilir. Bu ürünleri “iade edildi” olarak değil “para iadesi yapıldı” olarak işaretleriz çünkü para iadesi yapılana kadar ürünlerin iade edilip edilmediğini anlamamızın başka bir yolu yoktur.

İade Edildi: Müşteriler Amazon’dan yaptığı alışverişten memnun kalmazsa para iadesi almak için ürünleri depolarımıza iade edebilir. Böyle ürünleri “iade edildi” olarak işaretleriz.

Gelir: Ürünlerin satın alınması karşılığında Amazon’a ya da üçüncü taraf satıcıya ödenen para.

Arama Kutusu Bağlantısı: Ziyaretçilerin Amazon.com.tr’nin güçlü arama motorunu kullanarak ilgilendikleri ürünü bulmalarına yarayan bir bağlantıdır.

Satıcı: Siparişi gönderene bağlı olarak Amazon veya üçüncü taraf bir satıcı

Üçüncü Taraf Nitelikli Ürünü: İşletim Anlaşması’na uygun olarak üçüncü bir taraf tarafından satılan ve gönderilen bir ürün yönlendirme komisyonu koşullarına uyar.

Takip Numarası: Birden fazla web sitesinin ve hatta bağlantıların tek tek performansını takip etmek için bu kimlikleri Gelir Ortaklığı Müşteri Hizmetleri’nden isteyebilirsiniz. Gelir Ortaklığı Kimliği gibi Amazon.com.tr adresine trafik yönlendirmek için kullandığınız bağlantılarda gözükürler. Takip Numaraları esas Gelir Ortaklığı Kimliğinize bağlıdır ve ayrı hesaplar sayılmaz.

Takip Numarası Özet Raporu: Tıklamalar, sipariş edilen ürünler, gönderilen ürünler, gönderilen ürün kazancı, yönlendirme komisyonları ve toplam kazançlar açısından her bir Takip Numaranızın performansını gösteren raporlardır.

Tekil Ziyaretçi: Web sitenizde, Amazon.com.tr adresine yönlendirilen Gelir Ortaklığı bağlantılarına tıklamış ziyaretçilerin sayısıdır. Aynı kişinin aynı gün içinde tekrarladığı tıklamalar tekil ziyaretçi olarak sayılmaz.

XML: Genişletilebilir Biçimlendirme Dili. Sistemler arasında kolayca paylaşılabilen dosyalar oluşturmamızı sağlayan belgeleri kodlamak için bir kurallar dizisidir. Raporlarınızı XML olarak indirebilir ve bu bilgileri iç uygulama ve sistemlerinize transfer edebilirsiniz.