Standart Komisyon Program Bilgileri

2018 yılında yaptığımız değişikliklerle, seçili ürün kategorilerine hedeflenmiş trafik çeken gelir ortaklarına avantaj sağlamıştık. 1 Şubat 2021’dan itibaren geçerli olmak üzere bu değişikliklere yenilerini ekliyoruz. Yaptığımız bu değişiklikleri anlamanıza yardımcı olmak için oluşturduğumuz Sık Sorulan Sorular bölümünü aşağıda bulabilirsiniz.

Bu değişikliklerle daha fazla komisyon kazanabilir miyim?

Evet, kazanabilirsiniz. Göreceğiniz gibi komisyon kademeleri içeren ürün kategorilerimizin sayısını arttırdık. Amazon'a gönderdiğiniz trafik, birinci kademeyi aşan satışlarla sonuçlanırsa yalnızca ilk kademenin ötesindeki satışlarda değil, bir ürün kategorisinde oluşturduğunuz tüm satışlarda daha yüksek komisyon oranları kazanabilirsiniz.

Nasıl daha fazla komisyon kazanabilirim?

Müşterilerin Amazon'da satın alma kararları vermelerine veya yeni ürünler keşfetmelerine yardımcı olan yüksek kaliteli, ürüne özgü içerik oluşturarak çoğu ürün kategorisinde daha fazla kazanabilirsiniz. İçeriğinizle bağlantılı olan ürün türleri de dahil olmak üzere kazancınızın tam olarak ne kadar artacağını belirleyen birçok faktör vardır. Komisyonlar ve komisyon kademeleri hakkında daha fazla bilgi almak için lütfen AB Komisyon Geliri Tablomuza bakın.

Daha az komisyon kazanmam mümkün mü?

Amazon’daki ürün ayrıntı sayfalarına doğrudan bağlantı vermiyorsanız (örneğin, ürün giriş sayfaları yerine diğer sayfalara bağlantı veriyorsanız) ya da aldığınız komisyonların çoğu içeriğinizin bağlandığı ürünlerle ilgili olmayan satın alımlardan geliyorsa kazancınız azalabilir.

Bu değişiklikler neden yapıldı?

Önceliğimiz, müşterileri satın alma kararlarında destekleyen veya müşterilerin yeni ürünleri keşfetmesine yardımcı olan yüksek kaliteli, hedeflenmiş, ürüne özgü içerik oluşturmaya odaklanan gelir ortaklarını ödüllendirmektir. Bu nedenle, bu veya ilgili kategorilere bağlantılardan kaynaklanan satın alımlar için komisyon kademelerinin kullanımını, çoğu ürün kategorisine genişlettik.

Bunların işleyişine yönelik birkaç örnek verebilir misiniz?

Aşağıda, değişikliklerin sizi nasıl etkileyebileceğini veya etkilemeyeceğini açıklayan birkaç senaryo bulunuyor.

  • 1. Senaryo: Amazon’da çok fazla satış oluşturmayan modayla ilgili içerikler üreten bir yayıncı olduğunuzu varsayalım ancak kazancınızın büyük kısmı modayla ilgili ürün kategorilerindeki satın almalardan geliyor. Bu şekilde (moda ürünleri için verdiğiniz gelir ortaklığı bağlantıları moda kategorisinde satın almayla sonuçlanırsa) büyük olasılıkla %10 komisyon kazanırsınız.
  • 2. Senaryo: Yine yukarıdaki senaryoyu düşünün ancak şimdi çok satış sağladığınızı varsayalım. Bu durumda, moda ürünleri üzerinden elde ettiğiniz gerekli koşulları sağlayan toplam gelir, bir takvim ayında £15.000 tutarına eş değer veya bundan daha fazlaysa içeriğinizden gelen tüm moda satışlarından %12 oranında komisyon elde edebilirsiniz (moda ürünlerine yönlendirdiğiniz gelir ortaklığı bağlantılarınızın moda kategorisinde bir satın alma ile sonuçlanması gerekir).
  • 3. Senaryo: Diyelim ki ziyaretçilerinizi ürün ayrıntı sayfalarına değil çoğunlukla başka sayfalara yönlendiriyorsunuz. Mesela çoğunlukla Amazon’un ana sayfasına trafik çekiyorsunuz. Bu senaryoda bağlantı verme stratejinizi (ve büyük olasılıkla içerik stratejinizi de) değiştirmezseniz çoğu ürün kategorisinden %1,5 komisyon alacağınız için muhtemelen kazancınız azalacaktır.

Aşağıda, yeni komisyon oranı yapısının nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza yardımcı olacak birkaç örnek verilmiştir.


Hangi Amazon mağazaları bu değişikliklerden etkileniyor?

Bu değişiklikler Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.it, Amazon.es ve Amazon.de web sitelerine yönlendirilen trafikler için geçerlidir.

Satışların hangi kısmının Koşullara Uyan Doğrudan Satın Alma olarak sınıflandığını nasıl anlayabilirim?

Trafiğinizin hedeflenen " Koşullara Uyan Doğrudan Satın Almalara" yol açan bölümünü anlamak için Gelir Ortaklığı Merkezi’nin Raporlar (Reports) bölümündeki Kazanç (Earnings) raporunu kontrol edebilirsiniz. Aşağıda gösterildiği gibi, parantez içindeki sayılar, oluşturduğunuz Doğrudan Nitelikli Gelirlerin hacmini gösterir.


Daha yüksek satış hacimleri için daha yüksek oranlar sunan ürün kategorilerindeki gelir kademelerine ulaşmaya ne kadar yakın olduğumu nasıl anlarım?

Gelir Ortaklığı Merkezi’nin Raporlar (Reports) bölümünde “Kademeli Performans Raporu” (Tiered Performance Report) kısmına giderek hacim artışıyla birlikte daha yüksek oran sunan ürün kategorilerinde ne kadar gelir elde ettiğinizi görebileceksiniz. Özet görünümü genel bir bakış sağlar ve görünüm genişletildiğinde ilgili kategori grubundaki her bir ürün kategorisini tablo şeklinde görebilirsiniz. Lütfen aşağıdaki örneğe bakın.


Amazon Influencer Programı’na katıldım. Komisyon oranlarım nedir?

Lütfen AB Komisyonu Gelir Tablosu'na buradan bakın.