- Takipçilerim Amazon sayfamı nasıl keşfedecek?
- Amazon Influencer Program nedir?
- Bir influencer’ım ve şu anda bir Gelir Ortağıyım. Gelir Ortaklığı’nın ve Influencer Program’ın bir parçası olabilir miyim?
- Bir gelir ortağı olarak Influencer Program’a katılmak için kaydolmam gerekiyor mu?
- Amazon Influencer Program’ın Gelir Ortaklığı’ndan farklı olan özellikleri nelerdir?
- Fikir Listelerime nasıl ürün ekleyebilir veya Fikir Listelerimden nasıl ürün çıkarabilirim?
- Sayfama eklediğim ürünlere nasıl yorum ekleyebilirim?
- Influencer sayfama eklemek istediğim ürünler Amazon’da mevcut değilse ne yapmalıyım?
- Amazon Influencer Program için görsel yükleme ilkeleri
- Sayfamı oluşturdum, ama bazen paylaşımlarımda tek bir ürünü tanıtıyorum. Tek bir ürün sayfasına bağlantı verebilir miyim?
- Sayfamı Fikir Listeleri ile nasıl kategorize edebilirim?
- Gösterim URL’mi nasıl değiştirebilirim?
- Küresel bir takipçi kitlem var. Amazon Influencer Program ABD dışında da mevcut mu?
- Neden kendimi bir Ortak olarak tanımlamalıyım? Bunu sosyal medyada nasıl yapmalıyım?
- Paylaşmak istediğim birden fazla bağlantım var, ama Instagram yalnızca bir bağlantı paylaşmama izin veriyor. Ne yapmalıyım?
Takipçilerim Amazon sayfamı nasıl keşfedecek?
Amazon Influencer Program: Sosyal Paylaşım İpuçları
Bir Influencer olarak, takipçilerinizle etkileşim kurmak ve gösterim sayfanıza trafik çekmek için sosyal medyayı kullanmanız çok önemlidir. En iyi ürün önerilerine ve kaliteli içeriklere erişebilmek için sadık takipçilerinizin size güvendiğini unutmayın. Amazon’daki mağazanızı duymayan kalmasın diye, URL’nizi çeşitli sosyal ağlarda paylaşmanıza yönelik birkaç fikir hazırladık.
Bu makaleden öğrenecekleriniz:
- Sayfanızı ve ürün bağlantılarınızı sosyal medyada paylaşmanın çeşitli yolları
- Güncel influencer’lara ait gerçek sosyal medya paylaşım örnekleri
- Açıklamalar hakkında daha fazla bilgi almak için faydalı bağlantılar
Instagram:
- Influencer sayfanıza bir bağlantı ekleyerek biyografi satırından faydalanabilirsiniz. Ürüne özel gönderilerde bu bağlantıya referansta bulunabilirsiniz, böylece takipçileriniz sayfanızı nerede bulabileceklerini bilir.
- Ürünle ilgili gönderilerde takipçilerinize, gönderilerinizde öne çıkan tüm ürünleri biyografinizdeki bağlantıya tıklayarak satın alabileceklerini söyleyin.
- Instagram hikayeleri takipçilerle iletişim kurmanın son derece popüler bir yolu haline geldi. Sabitlenemeyen Instagram hikayeleri 24 saatlik bir ömre sahiptir ve hem profilinizin hem de içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için harika ve özgün bir yoldur. Hikayeler, takipçilerinizin en iyi ürünleri bulmasını sağlamak için kullanabileceğiniz daha az resmi bir yoldur ve kişiliğinizi yansıtmanıza olanak sağlar.
- Instagram Hikayelerini öne çıkarma özelliği sayesinde artık hikayeleri profilinizin üst kısmına sabitleyebilir ve hikayenizin ömrünü uzatabilirsiniz. Bu hikayeler siz silmediğiniz sürece profilinizde kalır ve bu da ürünleri göstermeniz ve sayfanızın tanıtımını yapmanız için size harika ve yeni bir fırsat sunar!
Facebook:
- Profilinizdeki “Hakkında” (About) bölümüne Influencer sayfanızın bağlantısını ekleyin.
- Facebook hikayeleri de Instagram hikayeleri gibi 24 saatlik bir ömre sahiptir ve hem profilinizin hem de içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için harika ve özgün bir yoldur. Hikayeler, takipçilerinizin en iyi ürünleri bulmasını sağlamak için kullanabileceğiniz daha az resmi bir yoldur ve kişiliğinizi yansıtmanıza olanak sağlar.
- “Alışverişe Başla” (Shop Now) düğmesini Influencer sayfanıza bağlayın. “Alışverişe Başla” (Shop Now) düğmesini eklemek için kapak fotoğrafınızın altındaki “Düğme ekle”ye (Add a button) tıklayın ve açılır menüden “Alışveriş Yap” (Shop) düğmesini seçin. Bu seçeneği görmüyorsanız, Facebook’un kişiselleştirme yardım sayfasına gidin ve “Eylem çağrısı” (Call to action) seçeneğine tıklayın.
- Ürünle ilgili gönderilere, tanıtımını yaptığınız ürünün bağlantısıyla birlikte gösterim URL’nizin bağlantısını da ekleyin.
YouTube:
- YouTube kanalınızdaki “Hakkında” (About) bölümüne influencer sayfanızın bağlantısını ekleyin.
- Videolarınızın açıklama bölümüne bir bağlantı ekleyin. Videolarınızda bahsettiğiniz veya gösterdiğiniz belirli ürünlerin bağlantılarını da paylaşabilirsiniz.
- Videonuzda URL’nizden bahsedin ve influencer sayfanıza bağlantı veren bir banner reklamı ekleyin.
Twitter:
- Twitter biyografi satırınıza influencer sayfanızın bağlantısını ekleyin.
- Tweet'ler sade ve kısadır, sık sık sayfanızdan bahsetmeniz için kolay bir yol sunar. Karakter sayısı sınırlaması izin veriyorsa, gösterim URL’nizin bağlantısını ekleyin. Bu mümkün değilse takipçilerinize biyografinizdeki bağlantıya tıklayabileceklerini söyleyin.
Web sitesi ve Blog
- Web sitenize ve blogunuza gelen ziyaretçiler, önerdiğiniz ürünler hakkında bilgi almaya gelirler. Hedef kitlenizi düşünün ve hangi tür içerikleri görmek isteyeceklerini dikkatlice değerlendirin.
- Eski blog gönderileri ve içeriği okuyucularınız için hala değerli olsa da, düzenli aralıklarla yeni içerik yazmak faydalıdır. Hakkında yazdığınız özel ürünlerin bağlantılarının yanı sıra blogunuzda veya web sitenizde önerdiğiniz tüm ürünler için “tek noktadan alışveriş” imkanı olarak gösterim URL’nizi eklediğinizden emin olun.
Snapchat:
- Instagram hikayeleri gibi, Snapchat hikayeleri de takipçilerinize Amazon'daki mağazanız hakkında bir tanıtım yapmak için hızlı ve benzersiz bir yol sunar! Influencer sayfanızın popüler hale gelmesi için favori ürünlerinizi içeren bir video veya fotoğraf çekin.
Podcast’ler:
- Hayranlarınızla iletişime geçmek ve etkileşim kurmak için kullandığınız bir podcast veya başka bir sesli ortamınız varsa, bunu Amazon'daki mağazanız hakkında onlara bilgi vermek için bir fırsat olarak değerlendirebilirsiniz.
Açıklamalar
Her gelir ortaklığı bağlantısı paylaştığınızda bunu kitlenize açıklamanız önemlidir. Bağlantı paylaşırken takipçilerinizi nereye yönlendirdiğiniz konusunda şeffaf olursanız size daha çok güvenirler.