Türkiye

Sipariş Raporunu Okuma

Sipariş raporunda Gelir Ortağı yönlendirmesinden sonra sipariş edilen ürünler listelenir ve müşterinin ürüne nasıl yönlendirildiği (veya bağlandığı) hakkında bilgi verilir. Rapor üç kısımdan oluşur: belirtilen dönemde sipariş edilmiş Ürünlerin ayrıntılı görünümü, belirli bir dönemde tıklama oluşturan ancak söz konusu dönem içinde sipariş edilmemiş ürünler ve son olarak bir özet kısmı.

Sütun tanımları

  • Ürün Adı (Item Name): Yönlendirme yoluyla sipariş edilen ürünün adıdır.
  • Doğrudan Bağlantı Dönüşümü (Direct-Link Conversion): Doğrudan bağlantıda hedeflenmiş ürünün siparişi ile sonuçlanmış doğrudan bağlantı tıklama sayısının (aşağıda tanımlanmıştır) yüzdesidir. Ürünün yanında “yok” (N/A) ifadesinin olması siparişin doğrudan bağlantı üzerinden verilmediğini gösterir. Diğer bir deyişle müşteri, farklı bir ürünün doğrudan bağlantısını veya dolaylı bir bağlantı kullanarak siparişini vermiştir.
  • Doğrudan Bağlantı Tıklama Sayısı (Direct Link Clicks): Web sitenizdeki ziyaretçiyi açıkça seçtiğiniz bir ürün için Amazon.co.uk ayrıntı sayfasına götüren Amazon tıklamalarının sayısıdır. Doğrudan bağlantılar yalnızca Ürün Bağlantılarını içerir. Doğrudan olduğu kabul edilmeyen bağlantılar arasında Amazon.co.uk ana sayfası, arama sonucu sayfaları, ürün kategorisi sayfaları (ör. Müzik) ve listeler (ör. Çok Satanlar) bağlantıları bulunur. Otomatik olarak oluşturulmuş Önerilen Ürün Bağlantıları ve EZ bağlantıları da doğrudan bağlantı sınıfına girmez.
  • Doğrudan Bağlantılar Üzerinden Sipariş Edilen Ürünler (Items Ordered Through Direct Links): Doğrudan bağlantıda hedeflenmiş ve müşteri tarafından sipariş edilmiş sol sütundaki başlıkla eşleşen ürünlerin sayısıdır.
  • Sipariş Edilen Diğer Tüm Ürünler (All Other Items Ordered): Doğrudan bağlantı primi için uygun olmayan ancak sipariş edilmiş sol sütundaki başlıkla eşleşen ürünlerin sayısıdır.
  • Sipariş Edilen Toplam Ürün Sayısı (Total Items Ordered): “Doğrudan Bağlantılar Üzerinden Sipariş Edilen Ürünler”le “Sipariş Edilen Diğer Tüm Ürünler”in toplamıdır.

Raporun zaman dilimlerine ilişkin not

Raporda yalnızca belirtilen zaman diliminde gerçekleşen tıklama ve sipariş sayıları gösterilir. Gelir Ortakları, 24 saatlik oturum süresince sepete eklenen ve sonraki 90 gün içinde sepetten satın alınan ürünlerden kazanç sağlar. Daha kısa sürmesi durmasında tıklama almayan siparişlerin sayısını ya da beklenen sipariş olmadan yapılan tıklamaların sayısını görebilirsiniz. Örneğin, uzun süre önce sepete eklenen ve söz konusu zaman dilimi içinde ilişkili tıklama almayan siparişleri görebilirsiniz. Sepete ekleme ile sonuçlanan ancak müşterinin henüz satın alma kararı vermediği tıklamaların da sayısını görebilirsiniz.

“Sipariş verilmemiş ürünler” kısmına ilişkin not

Bu kısımda doğrudan bağlantıların kullanıldığı ancak belirtilen zaman diliminde sipariş verilmemiş ürünler gösterilir.