Bağlantı Türü Raporunu Okuma

Gelir ortaklığı programı, ürün siparişine ve gönderiye bağlı olarak farklı bağlantı ve yerleştirme türleri sunar. Bağlantı Türü raporunda bu bağlantı ve yerleştirme türlerinin performansı gösterilir. Rapor, Gelir Ortaklığı Merkezi’nde sunulan farklı Bağlantı Oluşturma (Build Link) seçenekleriyle neredeyse aynı şekilde düzenlenir.

Sütun tanımları

  • Bağlantı Türü (Link Type): Gelir ortaklığı sitesine eklenen bağlantı veya yerleştirme türüdür.
  • Gösterim Sayısı (Impressions): Bağlantının veya yerleştirmenin belirtilen dönem boyunca Gelir Ortaklığı sitesinde gösterilme sayısıdır. Amazon tarafından sunulan reklamlarda gösterim sayısı, reklam sunucumuzun yerleştirmeyi sitenizde gösterme sayısıyla ölçülür. 2005'in başlarında Gelir Ortaklığı Merkezi’nde oluşturulan metin bağlantılarının ve temel görünüm bağlantılarının formatını 1 piksellik gif içerecek şekilde değiştirdik. Bu değişiklikten sonra oluşturulan metin bağlantıları ile gif'in istenme sayısını ölçebiliyor, böylece bu bağlantı türlerini gösterim olarak kaydedebiliyoruz. Bazı reklam yerleştirmelerinin gösterim sayısı takip edilemez. Bunların gösterim bilgisi varsayılan olarak “yok” (N/A) şeklindedir.
  • Tıklama Oranı (Click-through Rate): Kullanıcıların gösterilen reklama tıklama sayısının yüzdesidir. Tıklama sayısının gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilir. Yeni metin bağlantısıyla sağlanan URL, tek piksellik gif’i içermeyecek şekilde değiştirilmişse sistemin gösterim sayısından daha yüksek bir tıklama sayısı kaydedebileceğini unutmayın.
  • Tıklama Sayısı (Clicks): Belirtilen rapor döneminde sol sütunda tanımlanan bağlantı türü aracılığıyla Gelir ortaklığı sitesinden alınan tıklamaların sayısıdır.
  • Dönüşümünüz (Your Conversion): Siparişle sonuçlanan tıklamaların yüzdesidir. Siparişler Raporuna (Order Report) genel bakış bölümünde de bahsedildiği gibi raporun zamanlaması bu satırdaki sonuçları etkileyebilir. Son tıklama müşterinin gelecekte satın almak üzere sepetine ürün eklemesiyle sonuçlandıysa müşteri ödeme işlemini tamamlayana kadar sipariş görünmez (90 gün içinde gerçekleşeceğini varsayarak).
  • Sipariş Edilen Ürünler (Items Ordered): Belirtilen zaman dilimi boyunca soldaki Bağlantı Türü aracılığıyla sipariş edilen ürünlerin toplam sayısıdır (doğrudan ve dolaylı).
  • Gönderilen Ürünler (Items Dispatched): Sol sütundaki bağlantı türü üzerinden yönlendirilmiş ve belirtilen dönemde gönderilmiş ürünlerin sayısıdır.
  • Yönlendirme Komisyonu Kazançları (Referral Commission Earnings): Sol sütunda belirtilen bağlantı aracılığıyla sonuçlanmış gönderilerden kazanılan toplam komisyondur. Lütfen unutmayın: Oluşturulan komisyon geliri kazançları SADECE ürün satışlarına aittir.

Raporun zaman dilimlerine ilişkin not

Rapor yalnızca belirtilen zaman dilimine yönelik gösterim, tıklama, sipariş ve gönderi sayılarını gösterir. Gelir Ortakları, 24 saatlik oturum süresince sepete eklenen ve sonraki 90 gün içinde sepetten satın alınan ürünlerden kazanç sağlar. Daha kısa sürmesi durmasında tıklama almayan siparişlerin sayısını ya da beklenen sipariş ya da gönderim olmadan yapılan tıklamaların sayısını görebilirsiniz. Örneğin uzun süre önce sepete eklenen ve söz konusu zaman dilimi içinde ilişkili tıklama almayan siparişleri görebilirsiniz. Sepete ekleme ile sonuçlanan ancak müşterinin henüz satın alma kararı vermediği ya da siparişin tamamlandığı ancak ürünün henüz gönderilmediği tıklamaların da sayısını görebilirsiniz.